Umetna inteligenca (UI), tako klasična kot generativna (genUI) hitro spreminja načine, kako ljudje sodelujejo s tehnologijo, zlasti na področju kadrovske službe.
Razvoj tehnologij UI, kot so strojno učenje (ML), globoko učenje (DL), obdelava naravnega jezika (NLP) in podobne, omogoča večjo učinkovitost in optimizacijo poslovnih procesov. Razumevanje teh tehnologij je ključno za njihovo učinkovito uporabo.
Vodilna podjetja HR rešitev, UI uporabljajo že nekaj časa, še večji zagon pa je dobila v zadnjem času. Raziskava »AI at Work«, ki jo je junija 2024 opravil BCG, je med drugim pokazala, da 58% zaposlenih pravi, da zaradi uporabe UI na delovnem mestu, na teden prihranijo več kot 5 ur. Tako so bolj učinkoviti, njihovo delo pa kakovostnejše.
Kako UI rešuje pogoste izzive na kadrovskem področju?
- Pridobivanje talentov in zaposlovanje
Pridobivanje talentov je ključnega pomena za rast in dodano vrednost podjetij. Vendar pa so trenutni postopki pogosto dolgotrajni in subjektivni. UI lahko izboljša te procese na več načinov:
- Organizacija intervjujev: z uporabo digitalnih asistentov lahko kandidati sami upravljajo postopek intervjuja (npr. razporejanje in odpoved termina ter prejemanje opomnikov). Kadrovikom pa pomaga tako, da jim pošilja opomnike za prihajajoče intervjuje, podrobnosti o kandidatih ter jim pripravlja vprašanja za intervjuje.
- Iskanje najboljših kandidatov: UI lahko prepozna kandidate, ki se najbolje ujemajo z zahtevami delovnega mesta glede na njihove veščine in izkušnje. Tako odločevalcem pomaga pri sprejemanju odločitev s primerjanjem kandidatov, ustvarjanjem individualiziranih ponudb in napovedovanjem vedenja kandidatov.
- Priporočanje delovnih mest: UI lahko priporoča odprta delovna mesta kandidatom na podlagi njihovih veščin in preteklih iskanj.
- Napovedovanje uspešnosti kandidatov: UI lahko napoveduje verjetnost, da kandidat sprejme ponudbo, oceni rezultate njegove uspešnosti in predvidi, kako dolgo bo ostal na položaju.
- Onboarding
Z uporabo UI se lahko:
- Določene procese uvajanja avtomatizira, ko je npr. izpolnjevanje obrazcev.
- Omogoči učenje po meri, določi obvezna usposabljanja za skladnost ter spremlja napredek.
- Nastavijo digitalni asistentje, ki so zaposlenemu na voljo 24 ur/dan. Digitalni asistentje vodijo nove zaposlene skozi vse korake vključevanja in predlagajo naslednje korake.
- Skrajša čas do polne produktivnosti – UI lahko priporoča izobraževalne vsebine na podlagi podobnih vlog v podjetju.
- Upravljanje talentov
Zadrževanje zaposlenih je večni izziv. UI organizacijam pomaga uskladiti cilje posameznikov s poslovnimi cilji in spodbujajo njihovo učenje in osebno ter poslovno napredovanje.
- Razvoj kariere: zaposleni od podjetij pričakujejo priložnost za rast in učenje. S pomočjo UI lahko podjetja zaposlenimi ponudijo personaliziran razvoj kariere, tako da se le-ta samodejno prilagaja in priporoča aktivnosti za razvoj kariere (npr. za zapolnjevanje vrzeli v znanju) glede na poslovne potrebe in cilje zaposlenih.
- Načrtovanje nasledstva
Rešitve za načrtovanje nasledstva pomagajo prepoznati in razvijati prihodnje voditelje v organizaciji. UI pomaga pri identifikaciji tveganja odhoda zaposlenih in iskanju najbolj sposobnih naslednikov na podlagi analiz vedenja zaposlenih. UI prav tako lahko pregleduje ocene talentov in ponudi programe za razvoj vodstvenih sposobnosti.
- Nagrajevanje
Učinkovito upravljanje plačil zagotavlja pravično in konkurenčno nagrajevanje zaposlenih. UI omogoča:
- Vpoglede v trg: UI analizira podatke o plačah na trgu in zagotavlja strateški pogled na to, kako bi morale biti vloge ovrednotene.
- Integracijo s sistemi za upravljanje uspešnosti za pravično nagrajevanje.
- Učenje in razvoj
Nenehno izobraževanje in razvoj sta bistvena za rast zaposlenih in uspeh organizacije. UI pomaga pri:
- Osebnem učenju: UI zbira informacije o učnih navadah in veščinah zaposlenih ter priporoča ustrezne tečaje.
- Medsebojnem učenju: UI omogoča zaposlenim iz različnih oddelkov skupinsko učenje ter posledično izboljšuje timsko delo.
- Optimizaciji administracije učenja: UI olajša delo administratorjev s prilagajanjem učnih načrtov in zbiranjem podatkov o angažiranosti učencev. Omogoča npr. avtomatsko izdajo certifikatov, ki jih lahko zaposleni prenese na svoj profil/računalnik.
Umetna inteligenca (UI) vse bolj postaja nepogrešljiv del kadrovskih procesov in preoblikuje način, kako podjetja pridobivajo, razvijajo in upravljajo talente. S pomočjo naprednih tehnologij, ne le avtomatizira rutinske naloge, ampak tudi prinaša strateške vpoglede, ki podjetjem omogočajo boljše odločitve in dolgoročni uspeh. Kljub temu pa je pomembno, da organizacije razumejo potencial UI in jo uvajajo premišljeno, saj bo le tako možno v celoti izkoristiti njene prednosti in ostati konkurenčen na trgu. V svetu, kjer se tehnologija hitro razvija, je prilagodljivost ključ do uspeha, UI pa je tista, ki lahko podjetjem pomaga to prilagodljivost doseči.